Villkor & information avseende hemstäd

  • Arbetstid Ni erhåller beräknas på följande vis: ca 20m2/timma, dvs. beställer ni hemstädning á 100m2 ingår ca. 5 timmars städhjälp.
  • Önskas kontinuerlig städning rabatteras priset enl. följande: Vid städning en gång per. månad erhåller Ni 30% rabatt, vid städning varannan vecka erhåller Ni 40% rabatt & vid städning en gång i veckan erhåller ni 50% rabatt.
  • Lägenheten ska vid städningen ha så fria ytor som möjligt, såväl golv som hyllor, detta för att vi skall kunna arbeta på effektivaste vis.
  • Fönsterputs ingår ej i ”hemstädning” á 10:-/m2, men kan väljas till, pris baseras då på total bostadsyta och ”standardmått” på fönster ingår, upp till 4 sidor.

Allmän viktig information gällande ekonomi & upplägg.

  • Samtliga angivna priser är efter RUT-avdrag.
  • Minsta yta som faktureras är 30 kvadratmeter men vi städar självklart mindre lägenheter.
  • Städning kan avbokas fram till 7 dagar innan bokat datum, därefter utgår full kostnad.
  • Fakturan kommer att mailas ut till dig efter utförd städning ifrån, du har då 10 dagar på dig att betala den från dagen städningen utförts.
  • Administrationsavgift på 50kr tillkommer vid fakturering.
  • Om fakturan inte betalats inom utställt datum tillkommer en påminnelse avgift på 50kr
  • För att vi ska kunna ansöka om RUT­avdraget samt göra en anmärkningskontroll om du önskar betala med faktura behöver vi ditt personnummer.
  • Städning under lördag, söndag eller röd dag tillkommer en avgift om 500:- per tillfälle. Denna kostnad faktureras och syns ej med i beräkningen.
  • Hämtning/lämning av lägenhetsnycklar på annan adress än där städning utförs så tillhandahåller vi detta inom samma stad mot ett tillägg om 250:-. Denna kostnad faktureras och syns ej med i beräkningen.
  • 10% rabatt vid onlinebokning kan ej kombineras med andra erbjudanden.
Vi ger er städgaranti vilket innebär att om du, mot all förmodan, inte skulle vara nöjd med arbetet, kan du inom 5 dagar kontakta oss (måste ske digitalt via www.eplstad.se) och berätta vad ni inte är nöjda med. Så kommer vi så snabbt vi kan dit och åtgärdar felet utan extra kostnad (inom 3 arbetsdagar). Observera att vi inte kan ge någon kompensation om ni åtgärdar ev. brister själv då vi måste få chans att åtgärda dessa enligt vår kvalitetsgaranti.