Villkor & information avseende flyttstäd

Listan på vad som ingår i en flyttstädning har vi kommit fram till blir alltför lång, därför tar vi istället upp vad som normalt inte ingår:

  • Lösa plåtar och galler tillhörande ugn (utförs mot tillägg)
  • Golvbrunnar i kök, WC och badrum (utförs mot tillägg)
  • Vindsutrymme/förråd (utförs mot tillägg)
  • Hushållsmaskiner inuti (micro, tvättmaskin, torktumlare och diskmaskin) (utförs mot tillägg)
  • Balkong (utförs mot tillägg)
  • Tvätt av väggar och tak i köket, (endast avfläckning av synliga fläckar ingår).
  • Borttagning av krokar efter tavlor, hyllor eller dylikt
  • Rengöring av lösa saker som prydnadsföremål, urplockning ur skåp/lådor mm
  • Rengöring av vattenlås (inkl. demontering och montering)
  • Golvbehandling såsom vaxning eller polering av golv med polish
  • Persienntvätt (utförs mot tillägg)
  • Putsning av inglasad balkong. Samt ruta/fönster i trappa om det ej är åtkomligt
  • Koppla ur elarmatur, lampor, tvättmaskin, diskmaskin mm
  • Städning av garage
  • Städning av tomt/trädgård
  • Fönsterbleck
  • Bortforsling av lösa saker som ska slängas. Anser du dig sakna någon punkt, vänligen kontakta oss så löser vi det.
Vissa av ovanstående punkter kan beställas som tillägg.

Viktig information gällande flyttstäd

  • Kyl och frys ska vara avfrostat vid tillträdet av flyttstädning. Denna avfrostning ansvarar du som beställare.
  • Att allt finns tillgängligt, fönster går att öppna, inga modifikationer behöver göras på inredning.
  • Påpeka för oss om städaren/städerskan behöver veta något särskilt om lägenheten eller huset för att kunna utföra sitt jobb ordentligt.
  • Pyrolytisk rengöring i Ugnen. Om ni har en ugn som har pyrolysemalj inuti så vill vi att ni informerar om detta vid bokning. Detta eftersom man ej kan använda vanlig ungsrengöring utan måste använda specialmedel.
  • Dra fram kyl/frys och spis (då städpersonalen inte vill riskera att göra märken på känsliga golv)
  • Badkarsfronten monteras bort av dig som kund (om möjligt) så att man kommer åt att rengöra under/bakom badkar.
  • Skyddsglas till ugnen skall monteras bort om denna skall diskas.
  • Skulle vi av någon anledning få avslag på ansökan för avdraget förbehåller vi oss rätten begära resterande summa från dig, detta har dock aldrig hänt ännu.
  • Det är viktigt att det finns belysning i samtliga rum.
  • Vid minusgrader putsas fönstren endast på insidan
  • Lägenheten ska vid flyttstädningen vara helt tömd, Ifall att möbler kommer att stå kvar är det viktigt att det meddelas vad som står kvar och om det önskas att de flyttas runt och städas under/bakom, för detta tillkommer en timbaserad avgift a 225kr/h efter RUT. Underlättar ni för städteamet genom att göra det lättåtkomligt, som exempel; dra fram möblerna ut från väggen, då innebär detta förkortat städtid och blir således billigare.

Allmän viktig information gällande ekonomi & upplägg.

  • Samtliga angivna priser är efter RUT-avdrag.
  • Minsta yta som faktureras är 30 kvadratmeter men vi städar självklart mindre lägenheter.
  • Städning kan avbokas fram till 7 dagar innan bokat datum, därefter utgår full kostnad.
  • Fakturan kommer att mailas ut till dig efter utförd städning ifrån, du har då 10 dagar på dig att betala den från dagen städningen utförts.
  • Administrationsavgift på 50kr tillkommer vid fakturering.
  • Om fakturan inte betalats inom utställt datum tillkommer en påminnelse avgift på 50kr
  • För att vi ska kunna ansöka om RUT­avdraget samt göra en anmärkningskontroll om du önskar betala med faktura behöver vi ditt personnummer.
  • Städning under lördag, söndag eller röd dag tillkommer en avgift om 500:- per tillfälle. Denna kostnad faktureras och syns ej med i beräkningen.
  • Hämtning/lämning av lägenhetsnycklar på annan adress än där städning utförs så tillhandahåller vi detta inom samma stad mot ett tillägg om 250:-. Denna kostnad faktureras och syns ej med i beräkningen.
  • 10% rabatt vid onlinebokning kan ej kombineras med andra erbjudanden.
Vi ger er städgaranti vilket innebär att om du, mot all förmodan, inte skulle vara nöjd med arbetet, kan du inom 5 dagar kontakta oss (måste ske digitalt via www.eplstad.se) och berätta vad ni inte är nöjda med. Så kommer vi så snabbt vi kan dit och åtgärdar felet utan extra kostnad (inom 3 arbetsdagar). Observera att vi inte kan ge någon kompensation om ni åtgärdar ev. brister själv då vi måste få chans att åtgärda dessa enligt vår kvalitetsgaranti.